Årsresumé

Det har ju råkat bli så att jag numera skriver en årsresumé. Eftersom jag dissat lunarbloggen, och blivit lite seriösare så får jag ju lägga in den här. Förhoppningsvis ska ajg komma ihåg något kul, och mindre kul från det gångna året. ...


Januari


Det står ganska still när ajg tänker tillbaka på Januari måste jag säga. Blev väl kompis med Micke antar jag att man kan säga. Bowling blev det en hel del iaf. Det var även under den här månaden som ett av årets bästa citat uppkom. Det används faktiskt ofta av Micke än idag.

Citat från månaden:

M - Vad har du?
F - öööh...Färg....
M - Okej.
F - Förresten...räknas stegen också?
M - HAR DU FÄRGSTEGE???!??
F - ...ööh..*nickar lite*
M - *Tittar ner i papprena och ser sur ut*




Februari


I februari så hittade Kornelia och Micke varandra, så pöttinöttigt! För min del var det en månad full av känslor. Iaf om jag gör en återblick i min lunarblogg. "Det känns som jag blivit överkörd och sedan påbackad". Men okej det var en jobbig månad. Jag köpte min första "fjolltröja" som ajg kallade det då. En ganska V-ringad Emilio. Det är fortfarande min favoritt-shirt. Den känns inte så V-ringad längre. VinterOS var det med, mest ihågkomna namnet var Aufdenblatten. haha! Jag lärde mig spela Texas Hold 'em hos Tim, samtidigt som Micke lärde mig att sjunga "Får jag pjåutha tiig på en kaebab!...". Otroligt bra. Tävlade för första gången på 3 år också. Gick ur poolen. Hurray för mig...

Citat från månaden:

F - Jag känner igen den här låten...men varifrån!?
M - Det måste du! den är från moul...
F - JA! NILE CITY!!!! *ler stolt*
M - *suckar tungt* Den är känd från moulin roge!
F - Jaha....men den är med i nilecity....
M - *suckar igen*


- Jag tar sexbussen!
- Fredrik, ska du låna busskort och hänga på?


Jag - Fan va gött det hade vart att ta OS-guld!
Han - För helvete fredrik! skaffa dig en flickvän!!
Jag - Men det är så svåååååårt!
Han - Och hur lätt är det att ta OS-guld??!
Jag -  ...ööh....Svårt?
Han - Preeeeecis *tittar bort och suckar djupt*



Mars


Trevlig månad som började med en tvist mellan Micke och Nea. Var jag hans eller hennes. Jag vet fortfarande inte om de kommit överrens? Dessutom så lyckades Micke med årets fjortisgrej. Decka på toan på Belleveue. Den SUGER. Lunardagboken blev helt plötsligt till en blogg. Vad fan var en blogg? Men nu vet jag, för jag tillhör ju numera Karlshamns bloggelit! Ystad blev en av månadens roligaste helger. Massa dumma kommentarer som kan läsas nedan. Det gick kasst för mig, men bättre för andra. Men vem bryr sig om spelet när man tillhör världens härligaste gäng. Dessutom ägde jag och Ange UF-blekinge med våra boxerkallingar. Eller tja, kanske inte med dom, men med vår logga och monter. Bästa logga tog vi hem, och dessutom var vi finalister i bästa monter. Inte illa alls.

Citat från månaden:

Axel
 - Min bok är skriven av Honoré de Balzac, sätter man ett G framför så blir det Ghonoré"


Nea
- Bring it on, BIATCH!


Mikke ger nea massage.
Mikke: Lägg dig på rygg.
Nea: Okej.
Mikke: Älskling...det där är magen....
Nea: Ja just det.



Mikke: Sover du?
Jag: Vad är klockan?
Mikke: Halv två typ.
Jag: Ok. DÅ sover jag...



På filosofilektionen
Jag: Skriv såhär..."under livets gång så..."
Annika: *asgarvar*
Jag:.....
Micka: HAHA, UNDERLIVETS gång!



På engelskan
Jag: She was depressed because...
Micka:...she never got laid...



Jag: He was int he military during the war and...
Micka: ...He got a cock in the hoooooleeee....


April

April verkade hyffsat händelselöst faktiskt. Om man inte räknar med alla sjukt dumma kommentarer från månaden. Värst var nog dom under vår lilla spelkväll hos Nea. Aldrig har jag fått så många dumma citat på så kort tid. Fast ja, något hände väl ändå i månaden. Jag fyllde ju faktiskt 18, grattis till mig. Min första bakfylla fick jag med. Mindre trevligt. Fast et var värre för Micke som skulle gå och handla kostym med sin...

Citat från månaden:

Stog å pratade med min väska innan vi skulle sticka :P hade glömt axelbandet :P
Jag: *tänker högt* Faaan, nu glömde jag sätta på axel*mummelmummel*
Dom andra: Vafan skulle du sätta på Axel för?!!?!
Jag: Oj...


Mikke: *skriker för full hals till nea* HEEJDÅÅÅ ÄLSKLIIIIING!!!!!
Jenny: HEJDÅ VÄNNEN!! *vinkar glatt*



Nea: ÄTER BAMSE!!!??
Jenny: LILLESKUTT!!! LILLESKUTT!!!
Fredrik: Honung för helvete!!



Jenny: Har Mikke?!
Mikke: kuk?
Jenny: Näää men...om den står....
Nea: ???
Jenny: Men om den reser sig!!
Nea: KONDOM!!?
Jenny: NEEEJ!!! om DEN reser sig!!
Nea: STÅÅÅND!!!


Fredrik: sån som du har...ja...högst upp...på din..jaa
Mikke: Kondom??
Fredrik: NEJ! Högst upp på din...snopp...
Mikke: JAAA!! EKOLLON!!!
Fredrik: *Suckar djupt*
Mikke: Öhh...ollon...
Fredrik: INSEKT!
Mikke: JAAA, OLLONBORRE!!


Mikke: Huvudstaden i Spanien!
Fredrik: MADRID!!!
Mikke: Nejfan! det var fel....
(Kan lägga till att det var Lissabon han sökte)


Nea: vila på engelska!?
Mikke: Rest!
Nea: Jaa...å sen innan det....jag bokstaverar..Bengt, Ulla, Kalle, Anders..
Mikke: Öööh..boka...burka...buu...
Nea: Beeeeeeengt, Ullllllaaaaaaaa, Kallleeeeeeeee, Andeeeeers...
Mikke...ööh..buu...buu...BUKA!
Nea: JA! Å sen det du tog innan!!!!
Mikke: ööh...Buka? Buka?
Nea: *suckar djupt*
*tiden tar slut*
Nea: Bukarest för helvete!...Jag vill skiljas....



Maj

Maj kom snabbt som fan, Precis som resten av månaderna. Tiden rullar ju lixom på i samma takt...typ. Men maj var änd ganska händelselöst. Nån studentfest som jag hänkade med Micke. Jag och Becka fotade sjukt snygga tidningsframsidor, fotografi är så jävla roligt. Men den 3:e maj måste vi ändå ta med. För DÅ minsann startades nämligen denna underbara blogg. Lite slö i början, med alldeles för djupa inlägg, men ack så omtyckt(?) den skulle komma att bli. Det var även under maj som ajg såg hur O.C säsong 3 skulle komma att sluta. Jag har aldrig varit så tragiskt nere som då. hahahahaha....
Men den 25:e maj ägde jag, Becka, Micke och Ida hela JC festen i våra kläder. Festen höll så klart Moulin Rouge tema. Det var coolt.

Citat från månaden:

Mikke: Kolla vilken rolig råtta!
Jag: Det är fan ingen råtta! Det är en sån där...chihuahua!
Mikke: *asgarvar*
Jag: Vaaaad!!? det är en Chihuahua, det ser man på svansen!!!!
Mikke: *asgarvar fortfarande* Chi...huahua...hahaha!
Jag: NÄÄÄÄ!!! Chichilla menar jag! VAFAAN!!!?
Mikke: *fortsätter skratta*



Juni

Och juni kom med blommor i hret. Äh, vanfan, orka skriva sån sentimental shit då. Det var student iaf. Champagne, bal och fylla. That's it. Grattis Micke. Det var bara att smeta på solkrämen och ut och knega. Oljehamnen var det som gällde i fyra veckor. Lite solbränna hann man ju få innan regnet kom.  Dessutom kom Stadefolket och hälsade på. Alla hadde jättekul. Speciellt micke som var aspackad på båten hem. Det blev midsommar i grannarsnas stuga på Mulö. Det var under denna helg som ett av mitt livs konstigaste ögonblick inträffade. Jag får reda på att vi ska fira med deras sommarstugegrannar som är från Husqvarna. Coolt, tänker jag, hoppas dom är snygga. Det var dom. Men ajg fick en konstig känsla i kroppen, för jag tyckte att jag kände igen en av de två tjejerna som jag hälsade på. Och helt plötsligt gick det upp för mig att hon var sjukt lik en tjej på en av mina bilder från GT25 konserten i Jönköping 04. Det visar sig senare att hon var på konserten. Och senare samma vecka skickar jag med mitt album till ön, och mycket riktigt så var det tjejen på bilden. Så liten världen är. Här har jag stått bredvid några som ville jag skulle ta en bild på dom. Och så råkar en av dom vara sommarstugegrannar med några vi känner. Sjukt.

Citat från månanden:

Jag - Var du på Gt25 i Jönköping
Hon - Japp!
Jag - Stog du långt fram
Hon - Ah! vi stog skitbra!
Jag - Var du där med två killar och en annan tjej?
(vid det här laget börjar hon se mig mer som en stalker än en främling)
Hon - ....jaaaaa........
Jag - Var du blond då?
Hon -....eeh....aah...det här börjar bli läskigt du?
Jag - Jaha, då har jag nog en bild på dig!
(Vid det här laget så tror hon att jag är en stalker!)



Micke - Till en av de tyska tjejerna
*sluddrande* - Look at all these...kvitton...this is a swedish bussticket!


Juli

Soommaaar, sooommmaaar, sommaaaaa, det är dans i folkets park....ÄH, like hell att det var. Solen kom sent. Ingen speciell månad om ni frågar mig. Men jag och Micke tog oss en Tripp till Malmö, något som sent ska glömmas. En hel del shopping. Lite bad i äckelvatten, och dessutom parkeringsbarbecue. Svårslagt. Jajjemen. Men trampebåtarna hann vi inte riktigt med! Men vi tar det nästa gång Maria! Dessutom kickade jag ASS på Singstar. Because thats me...efter lite för mycket bål...

Citat från månaden:

Mikke pratades med Maria på telefon.
Mikke: Öj du, Maria säger att vi kan hämta mat från la Empanada.
Jag: Vad är det för mat då, på Pina Colada?
Mikke: Tacos, plus massa annat, och det heter La empanada
Jag: Jaja, vi tar väl Pina colada då!


På väg ut från Marias lägenhet.
Mikke: Kom igen nu Sandevärn!
Kim: Vafan säger du sandra hela tiden för?
Mikke: Sandevärn! inte Sandra!
Kim: Jaha...Men varför kallar du honom för Sandra?



Alla är på väg mot slakthuset.
Mikke: Vi ska shoppa imon, fan, jag har inte köpt en tröja sendan...sedan...
Jag: Du köpte en senast?


Jag och Mikke på dansgolvet.
Mikke: WOOAH! kolla den läckra bruden!
Jag: Jasså? Jag stog precis och funderade på om hon var transa...


Mikke pratandes med nea på telefon i bussen på lördagkvällen.
Mikke: Vi står här på bussen,det ser ut som vi ska ut och campa! vi har massa väskor, en tältsäng...och så har vi en fläkt med oss!!


Mikke, jag Och Maria Satt och grillade på parkeringen
Maria: Fan, jag trodde det skulle få plats mer än två, men dom krymper väl.
Mikke: Det är ju fan ingen stekpanna!
Maria: Skulle dom inte krypa på grillen då eller?
(jag och maria asgarvar)
Mikke: DAAH! Inte lika fort!


Augusti

Och Augusti tog oss med storm. Med sig tog månaden också min sista sommarlovsdag. Den allra sista sommarlovsdagen någonsin. Bittert. För jag tänker fan inte bli lärare! Jag mönstrade också. Det var inte så farligt som jag trodde faktiskt. Slapp ju den, precis som jag ville.

Citat från månaden:

Jag: Jenny, nu går Ange i din klass, du får ta hand om henne!
Jenny: Haha, jasså? ja Elin finns ju också till hands. Vår klass är bättre än er *smile*
Nea: ÅÅÅÅÅWH!!!! Jag vill ha Ange!!!


Han - Har du både astma och allergi?
Jag - Japp...
Han - Det är ju inte den ultimata kombinationen för lumpen alltså...
Jag - Näääeee, men jag vill inte göra den heller...
Han - Men då ska du fan inte behöva göra den heller grabben, då skriver jag att du har....ööh...fysiska förhinder....ska vi säga så?


September

Johan tog månaden med storm och fyllde 20 bast. Systemet och allt. Och ajg är fortfarande torrlagd. Sjuukt deprimerande. Men det var under den här månaden som mitt Gurufjantande skulle betala sig. Jag blev nämligen Gurufinalist! Det var trevligt. Och tack lunar för två välbehövda biobiljetter.  Mormor firade sin 86 års dag och hon är fortfarande pigg som en nötkärna. Trevligt. Det bar av till Prag. Men mer om Prag i Oktobers genomgång.

Citat från månaden:

- Ska inte du ha Naturkunskap?
-  Jag orkar inte...
- Haha, var det inte tandläkaren?
- JAAAAA....fan....jag måste komma på bättre ursäkter...


Mormor: Jag träffade deras granne igår, hon från hemtjänsten, hon skulle upp till gamlingarna...oj...så får jag kankse inte säga...jag är också gammal....

(mormor på sin 86 års dag)


Micka
- Får man ligga med vem amn vill på tåget?


Oktober

Och med Absint och Tequila intog vi båda SP-klasserna Prag. Vi gjorde det snabbt och vi gjorde det bra. Alkohol, god mat, dumma citat, äckliga tåg, Spyor, McFlurry förgyllde veckan. Och det är något vi alla sent ska glömma. Självklart orkar jag inte rota upp allt som hände och vad vi gjorde, men kul var det. Micka hade även trevlig fest när vi kom hem. Något som uppskattades starkt av många. Pragvideon invigdes, med en del sencur, men bra var den.

Citat från månaden:

sofie: F*TTA OCKSÅ
jenny: Så säger man inte Sofie!!!!
Sofie: K*KEN DÅ!?!


Micka: Får man ligga med vem man vill på tåget?


Micka och jag låg i samma säng och jag vägrade flytta på mig, så hon fick rulla över mig för att komma av sängen. Detta hände när hon krånglat sig halvvägs över och satt gränsle över mig. (kan tilläggas att det finns en tillhörande bild :P)
Micka: Gud så utmattande...


En konstig snubbe med två stora växter kommer gående bredvid restaurangen.
Johan utbrister: EN VEGETARIAN!!!!!!!!!


Högljudda stön kommer från lägenheterna mitt emot. Plötsligt tystnar dom, och ett fönster i rummet bredvid slängs upp. Kouzmines röst hörs vida omking.
- PLEASE DON'T STOP!


Elin blir erbjuden naturgodis i form av torkad banan.
Elin: Va e det för smak?


Sofie tillbaka från toaletten.(nr 1 är kissa för er som inte vet, 2 får ni gissa själva :P)
Sofie: Det finns bara en sak som är bättre än att göra nummer 1!
Johan: NUMMER TVÅ!



- Ulf ger inga IG-varningar......eller gör han det?


November

Månaden som är ihågkommen som plugg, plugg och åter plugg. Den var så sjukt pluggig att jag inte ens kommer ihåg den. Är inte det hemskt då? Fast förfesten hos Gryth kommer säkerligen bli ihågkommen länge. Jag tror inte jag är ensam om att tycka att den var världs. Det var då vi fick se Nea goes drunk, och det var då Emelie blev Snoopy. Det var nu mitt bloggande helt plötsligt ökade som fan. Och dessutom skuttade andra också på bloggandet. CUTE!

Citat från månaden:

Jag på naturkunskapen vid en laboration där vi skulle ha ett ägg i vattnet och fylla på med salt för att se när ägget började flyta. Tyvärr klantade jag mig lite så att ägget läckte lite, så det blev lite vit sörja på ytan av saltet och ägget. Jag vevar om rejält varpå jag utbrister till micka...
- Look! det var såhär du kom till en gång i tiden...
- ..........EEEEUUUUUUWWWH!!!!

- My wife is dead you know, HIGH FIVE!


- Toadörren gick i baklås, så jag hoppade ut genom fönstret...


-Det känns som man är på barnkalas, man möts där av hans pappa som ropar - Alexander, nu får du komma och hälsa på dina gäster!...


- Jag har....eeh...vad säger man....fått ett..skott i råttan! och det sitter kvar....
- Gravid alltså?
- Eh...ja...precis...så bli inte förvånade om det börjar puta lite här och där!


Msn-snack
Jag - Jag säger till Nea nu, så kanske vi kan planera in filmkväll innan april iaf, HAHA!
Jenny - HAHA! Gör så...


Jag - Nea, filmkväll snart eller?
Nea - JAAAA, vad sägs om lördagkväll!?
Jag - öööh....

Jag - Jenny, jag mår inte bra...jag är i någon sorts chocktilsstånd...
Jenny - Vaa?
Jag - Nea frågade om vi kunde ha filmkväll på lördag...
Jenny - NÄHÄ??!!?....shit....
Jag - MMHM....


Jag sa börja mata bollar och försöker vara rolig...
- I'm starting to mate now!...eller...näää....va fel det blev ...


Roger: Smasha bara! Banka på allt som är litet och rör på sig!
Nea: (böjer sig mot mig och Jenny och viskar) Ingår jag där?


December

JUUUUL, JUUUUUL...trodde ni ja, mina julkänslor har fan aldrig legat så lågt som de gjorde i år. Shit, den kom, den gick och den...gick...äh, vafan. Den flög förbi. Som en vanlig dag typ. Urk. Skolstress is the shit. Men det gick hyffsat ändå. Ännu ett trevligt festtillfälle inföll. Tyvärr gick en soffa sönder, men jag tror det gick bra med den stackaren. Årets första tävling för mig, och vissa andra inföll i Simrishamn. Som vanligt var vi ett göttisch gäng. Mys. Jag började plinka gitarr igen. Mer seriöst än vanligt. Och nu har jag lixom fastnat lite. Det var i december nyårsplanerna skulle gå åt helvete, och det var då jag kanppt skulle komma hem från Ronneby när automaten inte tog mitt kort. Det var då 2006 skulle ta slut...

Citat från månaden:

Gryth snackar entusiastiskt om att man numer kan läsa Zlitz även på weben.
- Inte för att jag någonsin gjort det.
*tänker*
- Fast playboy finns också på nätet, och det har jag läst...........men det är inte alls samma känsla........


- Ja det kosta miljontals kornor för honom att få turista i rymden, jag vet inte, jag hade nog hellre åkt till Kanarieöarna!
*jag viskar till Ange*
- Ja alla har vi olika prioriteringar......


- Varför sjunger du?
- Men du vet, det är den där låten som man hör när man väntar.
- Jasså den! Ja, den verkar alla ha som jag har klamydiasmittspårning på...


Pappa när jag och Johan dampar på singstar
- Just nu låter det så dåligt att det kommer upp "okay!" när ni är tysta...


Alicia - Jag mötte nån utlänsk tjej, som bara svor på sitt eget språk hela tiden, hon var asförbannad. Men senn vann jag och hon skrek fitta....jag blev så lycklig!


Olle Månsson *på bred skånska* - Ja, han har fan inte i C-klass att göra, du hamnade i en helvetespool grabben, och med hans insatta föräldrar så vet jag inte varför dom låter honom göra det...JÄVLA C-KLASS MARODÖRER!


Alicia - Jenny, när jag går bredvid Fredrik såhär, ser det ut som om han är min morfar då?


Frida - Oooh, det var spännane!
Jenny - JA! Jag vill gå och spy nu


Jag - Jenny, får jag en riskaka?
Jenny - MEN TA ETT RISKAKEHELVETE DÅ!?!!
Jag - höh?


Alicia (Till sin medspelare som råkat ut för ett antal astmanfall under matchens gång)
- Är du klar snart eller?


- Får jag låna er mobil så jag kan ringa en kompis? Automaten tar inte mitt kort och mobilpengarna är slut...
- Jaaa, självklart, ring du bara...
- Åh, va snäll du är som lånar ut din telefon, mina pengar är med slut.
- Japp, så nu kanske man faktiskt blir något mer än amöba i nästa liv!
- HAHA...Nej, jag tror inte du blir mer än en amöba ändå...
- ...tack?...


Det är ju inte särskilt svårt att räkna ut att otroligt många varit viktiga för ett bra år
. Viktigast som vanligt är ändå Jonas och Tilda. Utan er två hade jag dött.
Kort där efter Kommer Micke, Nea och Fluffy. Tack för ett härligt år med mycket garv och badminton.
Festargänget, haha, kewl!
Badmintongänget, mer garv får man leta efter...
Alla andra bloggare, och Karlshamns bloggelit! We rule.
Lycka till med 2007. Hoppas det blir lika bra, och bättre än 2006. This year I'll find someone I hope....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha. hade helt glömt bort vår lilla spelkväll. Mkt kul det är därifrån. Är kanske en bra idé att börja samla på citat =D

Postat av: Nea

Haha mkt bra skrivet Fräddan!
Och angående Mars, du är miiin ;)

2007-01-01 @ 13:01:53
Postat av: Fräddan

Nea! I know, you're my first, my last, my everything, hehe ;D

2007-01-01 @ 14:31:04
URL: http://sandevarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback