Vego-Fredrik

Idag har jag kört på helvegetariskt. Men nej, hoppa ännu inte av lycka ni små vegetarianer där ute som råkat halka in på min blogg. Jag kommer aldrig sluta äta kött. Jag älskar kött. Det skulle vara om något fruktansvärd sjuka råkar drabba allt kött i världen. Nej, det handlar mer om att vara lite mer miljötänkande. Det kanske inte är så mycket för världen om jag väljer att äta vegetariskt en gång i veckan, men bättre än om jag struntade i det helt.

Så idag blev det haloumi med wook till lunch, och sen en marinerad quornfilé med ratatouille och röda linser till middag. Det var faktiskt jättegott. Egentligen skulle linserna varit i ratatouillen, men jag tror jag misslyckades ganska radikalt med kokningen av dem så det blev mer som en puré. Men det var gott ändå. Lite som potatismos. Fast ändå inte.

Kommentarer
Postat av: Emma

låter gott fredrik! nej kött är för gott för att ge upp;)

tack för tipset, ja medwurst är gott! men även väldigt jobbigt!

vad brukar du ha på mackan?

Kram

Postat av: ida

å jag som tog ett liiiitet skutt. :(

2010-03-16 @ 14:08:55
URL: http://senap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback