Well, I'm alive!

Jag är här! Det känns helt sjukt jäkla underligt och ofattbart, men jag är här. Resan gick smärtfritt. Blev runtstuvad som boskap på en loppmarknad på Newark, men på någon konstig vänster så kom jag fram till slut ändå.

Första tanken när jag steg av planet i Greenville? VARMT! Även om det regnade och var jättemulet så var det som i en regnskog. Inte för att jag någonsin besökt en regnskog, men jag slår vad om att det känns så. Taxin väntade, jag åkte och möttes av trevliga människor i receptionen på boendet.

Jag delar rum med en ganska blyg kille från Greenville som heter Cameron. I rummet bredvid bor Chris från Florida/Chicago och Hadrien ifrån Belgien. Det känns lite underligt att dela rum med andra när man är van vid sin egen lägenhet, men det går än så länge helt okej.

Campus är helt fucking underbart! Det är rätt lätt att hitta. Byggnaderna och området är skitfint (och då har jag inte ens sett allt än). Det är så amerikanskt det kan bli. Dvs STORT! Gymmet är enormt, luftkonditioneingarna är enorma och stadion är verkligen ENORM. Jag kan knappt vänta på första matchen i september. Givetvis har jag redan köpt en fin orange Tigerströja. Det verkar som om alla passar i orange här, på någon konstig vänster.

Och maten då? Tänker ni. Jo då, det finns gott om friterat, men faktum är att de har en hel salladsbar och typ 7 olika rätter att välja på varje dag, där det ofta finns hälsosammare alternativ. Förhoppningsvis behöver jag inte gå upp typ 52 kilo när jag är här (i alla fall inte med tanke på gymmet och hur mycket man svettas utomhus). Och ja, det finns en efterrättsbuffé. Men allra viktigaste är ändå glassmaskinen. Ja Nea, jag vet att du studsar av avundsjuka nu. Det finns en glassmaskin. Som man får sköta själv. Så jag var tvungen att prova igår. Det var kul. Men det får inte bli för ofta.

Nog update för idag. Hädanefter ska jag försöka hålla mig till ett ämne. Men det här var mer för att ni skulle veta att jag lever. Ska köpa amerikansk mobil idag för de gillar inte sim-kort här. Så mitt amerikanska nummer kommer snart. Puss på er.

Kommentarer
Postat av: ida

vet du? jag vill ha din adress, ditt mobilnummer och den där glassmaskinen. kan du fixa det?

Postat av: Emma

ÅÅ fredrik, ja jag vill med till USA! vad roligt att allt är så underbart!

maten måste du ju testa en massa spännade med fredrik och inspirera mig med när du kommer hem eller ge mig recept tips!!

du måste ju baka ngt gott till dem med om du har möjligheter till det, du kommer få dem att ÄLSKA SVERIGE med dina bakverk;)

ta nu hand om dig min vän.

KRAMAR!!!

2010-08-17 @ 17:47:28
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Sara

låter helt underbart Freddan! Hoppas det går bra för dig :) Kramar!

2010-08-17 @ 18:44:00
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: ida

attsingen!

2010-08-17 @ 20:28:36
URL: http://senap.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Skönt med värme, men Fredrik - kom ihåg att dricka (vatten)!

Farsgubben

2010-08-17 @ 20:34:27
URL: http://sandevarn.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ooooh vad kul! Jag är så avis! Ska definitivt följa din blogg. Lägger du upp lite bilder sen med?

Kram

/Kusse L

2010-08-17 @ 20:39:22
Postat av: Fredrik

skönt att höra att allt är bra,njut av livet!! .Var rädd om dig kram från mamma

2010-08-17 @ 20:49:52
URL: http://sandevarn.blogg.se/
Postat av: Fredrik

M & P> Jag njuter som tusan. Skolan börjar imorgon så det har inte blivit så mycket mer än vatten. Jag var tvungen att hälla i mig lite extra efter slaganfallet när de ville värva mig till christian crusaders for christ. Men jag hoppade det. Mest för Johans skull :P

Lisa> Bilder kommer! Har köpt en kamera idag :)

2010-08-18 @ 04:42:45
URL: http://sandevarn.blogg.se/
Postat av: ebba

åhhhh!!! vad kul att höra från dig, jippi! längtar efter nästa rapport redan och bilder. jag vill se allt om är stort och enormt. och sen vill jag gärna ha en posebild med dig i den orange tröjan =) förresten, fick du sängen nere eller blir du tvungen att klättra varje dag? puss

2010-08-18 @ 08:59:57
URL: http://ebbabythe40thparallel.blogspot.com/
Postat av: christian shabooya!

Kjempefin blogg!: )

2010-08-18 @ 22:03:39
URL: http://shabooya.blogg.no
Postat av: Yamada

Såg bilderna på FB, najs ju!! Men alltså... Visst finns det inte massa skrotbilar i Usa som det gör i Sverige? Eller är det bara jag..?



Hoppas du unnar dig en efterrättsbuffé en gång i månaden iaf. ;D

2010-08-19 @ 00:38:10
URL: http://yamada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback