Utelivet

Jag visste att det här med utelivet skulle bli en smula intressant. För det första så får de ju inte dricka förrän de är 21, men det innebär samtidigt att man inte behöver känna sig som en gammal get när man gå ut. För det är ju ungefär så man känner sig när man går ut i Karlshamn numer. Som en gammal get. Alla de små stackarna som gick i typ lekis tidigare springer runt med vodka/redbull i näven. Det borde vara välling.

Dock innebär ju inte den höjda åldern att beteendet förändras. Nejdå. Ty Amerikaner som inte druckit så mycket innan beter sig som fjortisar på heltid. Inte alla, men en del. Typ "jag blir full på en öl", "jag var aspackad igår, fyfan va jag är cool" eller något i den stilen. Så saken är att man plötsligt känner sig väldigt gammal igen. 

Igår drack jag dock mest med tyskar och skottar. De kände med mig. Oh, vad de kände med mig. Så vi tog en tequila tillsammans och delade känslor. Skottar är för övrigt dödssköna. Bara så ni vet. Det kommer bli ett kommande resmål på Fredriks världskarta.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Inga språkproblem med skottarna?

Jag flinade hela min edinburgh-resa (på ett otroligt korkat sätt givetvis) för jag förstod inte ett ord ;)

2010-08-22 @ 12:29:52
Postat av: Fredrik

Jag fattar faktiskt vad dom säger. Jag älskar brittiska dialekter så :) Idag lärde jag mig att tjejer kallas Lassies. Låter så kul på skottsk dialekt. Dessutom har de rätt torr och hård humor, men den är rätt lik den svenska, så det gör mig inte så mycket :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback