Tillbaka i bänken

Då var man igång på riktigt kan man väl säga. Skolan har kört igång rätt stenhårt. Scheman lämnas ut med diverse prov och quiz som ligger längst veckorna. Dock får man ha boken, och man kan göra det på internet. Ganska gött att ha lite svängrum när man ha flera kurser. 

Vad jag läser för tillfället är consumer behavior, international marketing, advertising strategy, graphic communications 1 och visual arts. De två senaste är mer praktiskt inriktade vilket gör att det blir lite skillnad från tidigare universitetsstudier. När jag kom till graphic communications trodde jag vi skulle printa och hålla på som man brukar göra. Men nä. Allt i usa är stort. Givetvis har vi vårt egna lilla tryckeri. Behöver jag säga att Fredrik est very happy? Dock blir det nog hårt. Mycket jobb. Men många labbtimmar också, så man gör det mesta på schemalagd tid. 

Blev lätt rädd när de började prata om articel reviews. Fan, tänkte jag. Nu kommer skiten. Döm om min förvåning när den skulle vara på mindre än en sida, med radavstånd. Plus att artikeln inte behövde vara akademisk och skulle vara på 2-3 sidor . Inte riktigt Katja- eller Mikaelastandard där inte. 

Det roligaste här är när man slutar lektioner samtidigt. Det blir som lämmeltåg över hela campus. Roligast är på fredagar då det tydligen vanligtvis är "orange fridays" d.v.s är man en riktig Tiger så bär man orange tröja. Får se om jag hoppar på trenden till nästa veckan. För övrigt så skulle jag nog kunna ha en clemsontröja för varje dag på året med tanke på hur många former de finns i. Nä. Dags att sova. Lektioner 8 am - 8 pm imorgon. Oh, am I going love tusedays.




Kommentarer
Postat av: Kim Ekholm

Hejsan där. Jag gör lite ändring i listan på er killar som bloggar.

http://www.kimza.se/2008/december/utkast-har-har-1.html

Jag har ju din ålder men skulle vilja veta vilket år du är född istället. Då man slipper hålla koll på när alla fyllt år etc. Tack på förhand.

// Kim

2010-08-25 @ 13:20:37
URL: http://kimza.se
Postat av: Nea

Ser verkligen ut som en äkta amerikansk skola som man alltid ser de i filmerna! :P

2010-08-30 @ 18:22:54
URL: http://neasvea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback