Pasta, pannkakor och en födelsedag

Det blev lite lätt runtflyttning igår. Först hände det inte mycket alls eftersom regnet vädrade ge med sig. Detta innebar helt enkelt en dag i soffan framför TV:n. Inte för det gjorde mig så mycket ändå. Det var rätt skönt att bara vara lite.

Men sen tog det fart. Först blev det Carmen (usa), Hanh (vietnam/singapore) och Rosalias (spanien) place där några käkade lite pasta och kollade Harry Potter. Sen blev vi bjudna till Pannkaksätning i lägenheten ovanför. Det blev ett rätt stort gäng som mumsade på enormt goda amerikanska pannkakor, gjorda från scratch faktiskt, med smör, riktig maple syrup och persikosylt.

Inte nog med detta, så var det även Orhans födelsedag så vi drog vidare dit för lite tårta. Sen satt jag kvar med Orhan (sverige), Tom (usa) och Cameron (skottland) i deras lägenhet och snackade skit till närmare halv två. Riktigt trevlig kväll helt enkelt. Nu har jag precis käkat brunch med omelätt, frukt och något som tydligen skulle vara müsli (snarare krossade kakor). Strax blir det gymmet med Cameron och senare beachvolley. Vi har blivit ganska besatta av det. Lite lätt i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha känns som att ni mest åt. pasta, harry potter, pannkakor, tårta. men det är fint, det är väl så det är i USA antar jag ;D ser ut som du trivs bra där borta iaf :)

Postat av: ebba

mmm, american pancakes. påminner mig om våra underbara bruncher med sanna och emma. det är ju dags för oss två att bjuda tillbaka i vår sen. kul att höra att du trivs vännen! kram =)

2010-08-22 @ 20:59:58
URL: http://ebbabythe40thparallel.blogspot.com/
Postat av: Emma

Men åå så gott, det där har jag alltid velat testa! slår det de svenska pannkakorna då?

ja du det är bra här hemma men tankar som snurrar!

hasde gärna bytt med dig nu du;)

ätit ngt mer amerikanskt gotte nu då?

Kramar fredrik

2010-08-23 @ 20:51:08
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: ida

ååh. va söt du är på den bilden! jag vill bara gossa! :)

2010-08-23 @ 22:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback