Nästan spansk...typ

Gårdagen var lång men bra. Den här dagen blev ungefär det samma, men på helt eget bevåg. Jag är rätt stolt över mig själv efter att ha suttit i 4 timmar helfokuserad för att plöja ett kapitel i consumer behavior med massor av anteckningar, plus ett kapitel i graphic communications. För övrigt så fick jag idag mail om att alla mina kurser är accepterade. Jag behöver alltså inte byta något. Helt jäkla underbart.

Kvällen har spenderats på annat håll. Chris som jag bor med är nämligen med i en förening på skolan för spansktalande som vill hålla igång språket eller sin kultur. Eller för de som bara är intresserade av det samma. Han bjöd med mig att hänga på under deras öppningsmöte på en mexikansk restaurang här i närheten. Det var trevligt att träffa lite nytt folk samtidigt som man käkade för en rätt billig penning.

Efteråt var Rosalía som är en annan utbytesstudent fruktansvärt sugen på glass, så jag hängde med några till Spill the beans som är ett litet glasshak down town. Underbar gass var det dessutom. Antingen valde man vanilj eller chokladglass med någon topping, som snurrades ihop likt en McFlurry fast man fick den i strut som mjukglass. Himmelskt! Tur dock att jag bara tog en kid size, för tja, ni vet ju hur det funkar här. Den var ungefär lika stor som en stor mjukglass hemma på torget i Karlshamn. Rosalía drog dock niten att ta en regular. Tur att de har doggy bags. Så nu är jag mätt och belåten och redo att dra mig till sängs. Har lektion 8 imorgon. Yay.


Kommentarer
Postat av: Emla

Mums! GLASS. Big time.

Postat av: Kim Ekholm

Åhh vad jag älskar språk:)



Tackar

2010-08-26 @ 10:23:50
URL: http://kimza.se
Postat av: ebba

mums gott med glass! själv slängde jag ihop en cheesecake i tisdags, mums mums! duktig du är med plugget, blir intressant för mig att se om jag får alla mina kurser godkända, eller vilka jag nu ska läsa. nu sitter jag på bussen mot arlanda. let the adventure begin! =)

2010-08-26 @ 10:34:25
URL: http://ebbabythe40thparallel.blogspot.com/
Postat av: Emma

låter gott fredrik, alltid lika spännande med ny mat och ny kultur. avis är som sagt bara förnamnet.

Vad ska du hitta på i helgen nu då? några äventyr planerade?

Kramar

2010-08-27 @ 11:52:13
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Emma

ja men det lät ju inte fel det heller. vad trevligt, hoppas du får en kanon helg nu då fredrik!

ta hand om dig!

Kramar

2010-08-27 @ 19:54:12
URL: http://ammina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback