En nästan-semester

Och så tittade han fram igen. SnålFredrik. Det var näligen så att jag egentligen skulle slutat i fredags. Sen skulle jag egentligen sluta idag. Men så råkade jag klämma in fredag också. För jag är ju lite sån. Det är rätt lätt att vifta med ett par hundralappar framför ögonen på mig (bildligt talat) så kommer jag springande och gör jobbet. 

Det var precis likadant förra året. Fast då hade jag 10 veckor på schemat. Men så fick jag gå en vecka tidigare om jag ville eftersom jag var lätt mör efter sommaren. Men när jag med snabb huvudräkning kalkylerat ut hur mycket jag förlorat på det så jobbade jag glatt sista veckan också. Nä. Det är lite som Eivor skrek ifrån källaren härromdan. "Ge honom dubbla lönen nästa vecka så jobbar han tills planet går". Snål. Pyttsan. Jag är bara ekonomisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback