Den amerikanska vänligheten

Jag har svårt att avläsa den. Den där überamerikanska trevligheten. Att vart man än kommer så pratar människor med en. Här är det normalt att prata med den som sitter bredvid. Här är det normalt att säga godmorgon till var och varannan människa som man möter. I Sverige hade de sett snett på en. Typ "Vem fan är psykot?". Det är liksom bara i USA som man kan gå längst gatan och träffa på en random brud. Helt plötsligt sitter man i hennes bil på rundtur runt campus. Visst, hon visade sig vara en så kallad "ambassadör" men ändå. Även om jag varit en buddy på linné så vetifasen om jag hade gjort det samma. Allra minst stoppat första bästa och frågat om de var utbytesstudenter.

Sen kan man fråga hur djupt vänligheten egentligen går? Det känns liksom som de känt en i ett antal år. Men kanske är det så att det inte går särskilt djupt. Kanske är det så att det är ungefär på den nivån som det kommer hålla sig. Men frågan är ju då hur man vet om man egentligen är bra vänner eller inte? Det återstår väl att se. Jag får återkomma med en uppdatering kring ämnet.

Kommentarer
Postat av: Miriam

Kanske inte riktigt samma sak men en gång i America's Next Top Model hade dom två tjejer som var uppvuxna i Europa och dom klarade inte att skaka av sig en enda motgång medans amerikanskorna bara "Aja". Det tycks vara väldigt olika mentaliteter liksom.

Även om det är ytligt tror jag dock att det är genuint, lite nyfiket sådär.

Postat av: marcus

"Det är liksom bara i USA som man kan gå längst gatan och träffa på en random brud. Helt plötsligt sitter man i hennes bil"



Detta fick mig på mkt bättre humör, när de börjar diskutera pengar så se till att de inte har låst alla dörrar på bilen, sen springer du därifrån ;)



Ha det bra freidrich, många kramar!

2010-08-20 @ 22:53:46
Postat av: sara

intressant de där haha. alltså så är amerikaner så där som man fått en bild för sig. pratar med allt o alla o pratar känslor?? hahaha. kul med en uppdate om det! ;)

ha det bra :)

2010-08-27 @ 21:06:54
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback