Well, the games ON

Äntligen har den härliga badmintonsäsongen dragit igång igen. Springandes, sida till sida, sådär lagom överanfådd med svettigt hår klatchande mot glasögonen, invegs den igår under årets första lagträning. Det är otroligt skönt att allt har kommit igång igen. Direkt när träningen kommer igång så känns det helt plötsligt som om min vardag får en struktur som varit förlorad under sommaren. Visst man har väl ett jobb som strukturerar upp någorlunda, men nu har man äntligen något att göra för att få lite liv och rörelse. vilket kan behövas.

För övrigt så var det mitt första småttingpass idag också. Hela 3 tappra ungar kom dit. Men det var rätt skönt med en mjukstart, och jobba fick de bannemig göra. Det är under sådana träningar som Fredrik sadisten hoppar fram. Nej, men jag minns att man i den åldern saknade att verkligen få vara helt slut efter ett pass ibland. Låt oss bara hoppas att jag inte var den ende som tänkte så. Jag fick även höra efteråt att man inte ville att jag skulle flytta eftersom jag var viktig för de små och dess träning. Alltid roligt att höra, även om jag inte vet hur länge jag blir kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback