Dresscode

Sitter och kollar på ett program om hur man ska klä sig för att gömma vissa delar av kroppen. Fast det mesta visste man redan. Jag kan ju säga att jag inte går många minuter i en affär utan att tänka på vilka färger man ska ha och liknande för att man inte väger 200 kilo mer än vad man redan gör. Jisses, det är inte lätt att ha torktumlare när man egentligen bara vill ha tvättbräda, med tanke på vilka kläder som säljs i affärerna. Det jobbiga är att man vill ha just dom som man inte kan ha. Riktigt typiskt.

Men vad ska man göra? Det är bara att fortsätta träna och äta mindre. Det brukar ju gå bättre när träningsäsongen kommer igång. Sommaren är ingen höjdare när det gäller ätandet. Fast i år blev det inte så mycket glass på grund av brist på värme. Så det blev inte så mycket sommarfläsk, om man bortser från de grillade kotletterna då. Tyvärr kan man inte träna alls den här veckan. Badminton då alltså, på grund av arbetstidera. Men vad gör man? Det får bli såhär ett tag.

På tal om utseende och sånt så är jag otroligt dålig på att ta komplimanger. Idag var den en som påstod, eller ja, sa, att hon tyckte jag såg bra ut (detta visar direkt att jag verkligen inte kan ta en komplimang). Jag avfärdade det med ett "sluta skämta ungefär". Jaja, det är sådant man också lära sig. Inte vänja sig vid, för så ofta blir det inte, haha, men när dom väl kommer kankse man ska försöka vara lite smidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback