Abalone dots

Man kanske inte säga att jag har en ny passion i livet, men jag måste säga att Abalone dots ökar mysfaktorn visentligt när man kommer hem från jobbet klockan halv elva på kvällen. Såg dem första gången på Östersjö för 3 år sedan om jag inte minns fel. Sedan dess har jag varit rätt fast, även om jag inte hittat så mycket att lyssna på. Det var därför med viss ledsamhet jag i år läste att de inte skulle vara med på festivalen alls. Vad är en festival utan "ska vi skicka faster Ajna till Ukraina?". Inte mycket alls, det säger jag er. Men sedan upptäckte jag att de tydligen var förband till Winnerbäck, så de blev lite förlåtna, även om ajg inte ska se honom när han kommer till Karlshamn.

I vilket fall som helst så lyssnar jag på deras Country-bluegrass-musik-stuff, även om jag inte brukar vara så förtjust i liknande musik. Men det finns väl något som gör att det fastnar. Kanske är det texterna, men vad vet jag. Det kanske bara är deras lagom sensuellt mysiga röster som gör sig bra tillsammans med mina trumhinnor.

image532

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback