Söndag igen

Då var det åter igen söndag, eftersom tiden bara rusar iväg. Chill-kväll igår. Grannarna var här och vi åt supergod mat och drack gott vin och hade allmänt trevligt. Blev inte så tråkigt som jag trodde. Tyvärr krängde jag godis, utöver det lilla jag köpt för en gång skull. Men jag skyller på alkoholen, man får så dåligt omdöme av det. Haha.

Idag är det verkligen vårväder. Jäkligt varmt ute, och jag som bara skulle ut och prommenixa en runda, hamnade åter igen i mina joggingskor springandes (lunkandes?) min lilla runda. Jag hade inte ro att promenera, och dessutom ville jag testa mitt nya knäskydd. Kändes sjukt obekvämt de första 200, och dessutom gjorde knät ont. Men sen var det som om skyddet satte sig som en smäck på precis rätt plats för jag kände inte ett piss. Så jävla skönt. Dessvärre blev rundan ett värre trauma än i fredags för jag fick ont i benhinnorna istället, efter 3 runder på en vecka på asfalt som underlag. Men jag tog hela rundan, strong som man är. Dessutom märkte jag på klockan efter hemkomsten att jag sprungit några minuter fortare än sist. Då blir man inte heller ledsen.

Så nu sitter jag här, endast iförd mina nya randiga kallingar (som inte var lika sköna som dom andra, tyvärr), och min fluffiga morgonrock som en annan Hugh Heffner. Får väl se om man tar itu med matten, teorin, eller något annat intressantare. Jag är inte så depressiv idag eftersom jag typ har en chill vecka. Ingen engelska, det är umma-kardemumma. Så vill nån göra nåt så skrik för fan, I'm in!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback