Schlatter?

Nej, jag har inte hittat en tysk flickvän med alldeles för konstigt efternamn! Det är troligen såa tt min knäskada är Schaltter. Sjukt skumt namn, men i alla fall. Mammsen hade varit smart nog att komma ihåg att ringa till den kära sjukgymnasten, vilken underligt visade sig vara vår granne, haha.

Det som gäller är tydligen att undvika att göra sånt som gör ont i största mån (yeah right, easy peasy!? not). Och att kanske nu i början undvika ansträngande träning. Vilket jag duktigt nog håller på med för tillfället. Sen måste jag bygga upp muskulaturen runt knät, speciellt lårmuskeln på bästa sätt. Så vi får väl se hur det går. Symtomen stämmer på mig, men det verkar vara vanligast om man är typ 10-16 bast. Skulle kunna vara hopparknä med, men vafan. Får väl se vad som händer, annars skulle dom undersöka det. Bittert är dock att schlatter kanske inte läker på typ några år, men vad som är positivt är att det faktiskt läker förr eller senare. Men roligt att ha ont i typ två år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback