Banansagga

Banansagga typ det vi gjorde idag på vår naturkunskapsletion. Och vår grupp lyckades bäst med vår, haha. Man skulle mosa banan, vilket jag var skitbra på för jag hittade en mortel. Sen skulle det blandas med diskmedel, salt och vatten. Gojset, som såg allmänt oupphetsande ut, skulle sedan silas så vi bara fick nån salivliknande vätska kvar. Efter det sprutade vi i kall T-röd från botten och imlellan bildades då ett skikt av Dna-trådar. Men som sagt, det såg mer ut som riktig sagga. Det var en vit tråddig och kletig klump. Jag ångrar att jag inte tog bild på det. Fan va vi skrattade. Vår sagga blev som sagt bäst, för det var mest sagg-likt.

Ikväll är det, antagligen, studentfest som gäller. Ska dock inte dricka, för jag har en aslång dag imorgon med diverse shit att göra, så jag måste vara hyffsat pigg. Dessvärre ska jag göra högskoleprovet efter nästa veckas studentfest också, vilket är grymt bittert. Men jag antar att det är smällar man får ta. Mest längtar jag ändå till ballottningen för det lär bli askalas!

Kommentarer
Postat av: sanna

haha, vi gjorde samma grej med kiwi i måndags :)
oh ja, fest ikväll :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback